reklama

Prečo na Slovensku nazývame "celebritami" ne-celebrity?

Neviem prečo je to tak. Podľa môjho názoru je celebrita osoba - významná osoba, ktorá niečo dokázala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Nechápem prečo sú na Slovensku považovaní niektorí ľudia za celebrity. Keď pozerám v telke Smotánku, tak sú tam stále tie isté tváre. Definícia "smotánky" je podľa mňa zoskupenie ľudí tzv. horných desaťtisíc - sú to väčšinou bohatí ľudia z rôznych oblastí. Ale keď je niekto bohatý a patrí medzi "smotánku", ešte neznamená, že je automaticky aj celebrita. Netvrdím, že medzi týmito ľuďmi nie sú aj celebrity, ale určite je to percento malé.

Ďalšou kategóriou sú herci a moderátori. Neviem prečo sú považovaní za celebrity. Áno uznávam, sú to známe osobnosti, pretože ich pozná každý z televíznej obrazovky, ale to len preto, lebo je to ich zamestnanie. Nie je to preto, že niečo významné dokázali, jednoducho ich pracovnou náplňou je byť na televíznej obrazovke. Takže nie sú to celebrity (aj keď takisto sa môžu medzi nimi nájsť), ale sú to mediálne známe osobnosti. Väčšinu týchto ľudí pomenoval slovom "celebrita" bulvár, ktorý je na Slovensku bohužiaľ dosť mienkotvorný a pre veľa ľudí aj jediným zdrojom informácií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Športovci - na toto mám aj ja zmiešané pocity s použitím pojmu celebrita. Neviem, nechám to na posúdení každého z Vás. Ja by som určite niektých športovcov nazval celebritami, pretože sú dobrou reklamou a propagáciou Slovenska (ale naozaj nie všetci).

Je podľa mňa veľmi ťažké definovať, kto je a kto nie je celebrita. Ale na Slovensku sa toto slovo používa tak často a v spojení s menami takých ľudí, ktorí si to určite nezaslúžia. Určite je medzi nami množstvo ľudí, ktorí by si zaslúžili označenie celebrita, ale pravdepodobne sa ho málokto kedy dočká.

Martin Németh

Martin Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tí, čo ma poznajú, vedia kto som a tí, čo ma nepoznajú, si môžu názor vytvoriť sami, podľa toho, čo napíšem :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu